Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării

Suntem aici pentru că arată bine în poze, sunt prezenţi pe booking şi au un site promiţător. Se pare că numele de dinainte de booking este Complexul Delfinul.

Intrarea în compex dinspre Dunăre se face pe un pod de lemn, printre două lacuri cu nuferi galbeni şi albi, o frumuseţe. Complexul are vile, căsuţe şi o zonă separată de camping construite toate în stil tradiţional din lemn şi cu acoperiş de stuf.

Vilele arată bine, au camere spaţioase decorate cu lemn - lambriuri, podele, mobilă care imită sau este din bambus. Deşi aparent foarte curat, culorile calde ascund bine praful care se găseşte în spatele noptierelor, televizorului, sau în spatele uşii de la baie - acolo avem şi pânze de păianjen. Iar terasa nu cred să fi văzut mătura de foaaaaarte mult timp! În ciuda acestor detalii peste care trebuie să treci cu vederea ca să te simţi bine, Green Village este o variantă bună de cazare.

Spaţiul verde este generos şi îngrijit, excelent pentru copii. Au un loc de joacă artizanal, care se cam clatină când se urcă cei mari pe el, dar de mare folos fiind poziţionat în apropierea restaurantului.

Pentru copii este important că avem piscină exterioară. Deşi cu apa cam rece în septembrie, pentru copiii mari este o mare bucurie să sară în ea. La margine nu are mai mult de 1,20. Ce nu-i bine: piscina se află pe un podeţ ridicat (deci nu-i săpată în pământ) care spre exterior nu are margini. Deci copiii mici trebuie feriţi să nu cadă nici în piscină, dar nici în afara ei :-(

Micul dejul inclus în preţul camerei este foarte bun - iar noi suntem destul de pretenţioşi la mâncare! Au fructe diverse, legume brânzeturi, roşii umplute cu brânză de vaci şi mărar, şuncă, minisenvişuri de pâine prăjită cu muşchiuleţ şi roşii, cremvuşti şi polonezi de calitate bună, ouă sub toate formele, prăjituri (unele par de casă) penne cu nuci si scorţişoară şi un delicios orez cu lapte. Cafeaua la filtru este excelentă. Ceea ce ne-a plăcut la fel de mult este o oarecare diversitate de produse de la o zi la alta pe care nu prea o întâlneşti la hoteluri.

Meniul de prânz şi cină al restaurantului este bogat deşi cam piperat pentru România. Porţia de peşte costă între 28 şi 55 de lei şi nu este mare şi nici grozav gătită, iar supa cremă de legume pe care am încercat-o în prima zi a avut un gust pronunţat de amidon. Totuşi ciorba pescărească care înseamnă o farfurie mare de zeamă acrişoară cu verdeaţă şi o porţie bunicică de legume şi peşte fiert este foarte bună deşi peştele este de calitate inferioară cu multe oase şi dacă cerem specil, la tri porţii primim un cap de somn de unde alegem pentru copii. Spaghetele cu pui şi smântână sunt foarte bune, iar porţia uriaşă. Salatele bune, grătarele bunicele. Chelnării sunt cam abătuţi de felul lor, dar nu-i luăm în seamă.

Oraşul abundă de anunţuri improvizate despre mese tradiţionale deşi nu există restaurante publice practic mănânci la localnici. Abia în a 3-a zi am mers pe mâna celui care ne-a fost ghid într-una din excursii şi care ne-a dus practic la casa părinţilor lui. Aici am mâncat ciorbă de peşte în care peştele era în majoritate şalău, alături de somn şi crap. De atunci aici am luat toate mesele, nu trebuie decât să anunţăm ora la care vrem să venim şi ce preferinţe avem. Ne aşteaptă cu masa pregătotă pe o terasă acoperită şi mâncarea caldă gata de pus în farfurie. Numărul de telefon la care puteţi să sunaţi este 0744 58 63 60 (este numărul celui care organizează excursiile cu barca). Mâncarea bună şi de calitate, casa curată şi oamenii primitori de acolo merită recomandarea noastră. Nu în ultimul rând este aproape de Green Village.
Complexul închiriază undiţe - 12 lei pe zi, însă sunt de calitate proastă, se dezmembrează şi au cârligele prea mari pentru peştii mici pe care i-aţi putea prinde. Nu ştiu cât costă o undiţă nouă dar noi ne-am propus să ne luăm una a noastră chiar şi pentru distracţie din când în când.

Între serviciile Green Village se numără şi excursiile cu barca. Preţurile sunt mari însă cu copiii ne-a fost cam frică să alegem un număr de telefon la întâmplare de pe garduri ca să ne ducă prin Deltă. Prima excursie a fost totuşi cu ajutorul celor de la Green Village dar nu una tematică ci am închiriat pur şi simplu o barcă pescărească cu barcagiu. Am vrut-o în aceeaşi zi la ora 17 şi am avut-o. Costă 98 lei pe oră şi te duce unde vrei. Ulterior am sunat şi la un număr de pe un ponton şi nu am dat greş. Despre excursiile care se pot face din Sfantu Gheorghe şi ce am văzut am scris aici.

Destul de important de menţionat este transportul între Murighiol şi Sfantu Gheorghe. Green Village oferă acest transport contra cost (noi am plătit 180 lei/persoană, copiii peste 7 ani 50% reducere). Avantajele ar fi că îţi poţi lăsa maşina în parcarea lor păzită din Murighiol, drumul durează doar 50 de minute spre deosebire de 2 ore şi jumătate cu Navrom, bărcile sunt mari, acoperite cu prelată, nu stai în bătaia vântului cum am păţit altădată şi te lasă exact lângă complex, ba te mai ajută şi la bagaje, ceea ce este de mare ajutor când ai o mulţime :-)

Navrom este o opţiune mai ieftină dar are doar trei curse pe săptămână, debarcaderul unde ajunge este tocmai în partea cealaltă a satului iar pentru plecarea din Sfantu Gheorghe singura oră disponibilă este 7 dimineaţa, ceea ce pentru copii înseamă treziţi din somn şi plecaţi nemâncaţi. Localnicii au şi ei acest serviciu în ofertă. Unde am întrebat noi au cerut 400 pe un drum, nu ştiu cu ce barcă. Pe panoul celui cu care am fost în excursii scrie că oferă şi acest transport, dar nu ştiu preţul şi nu am văzut să aibă bărci acoperite. Dar trebuie întrebat.