Delta Dunării

Dintre toate variantele în care am fi putut vedea Delta pentru prima dată am ales o excursie în care eram preluaţi din Tulcea joi la ora 16 şi aveam să fim aduşi înapoi la debarcader duminică la ora 11.

Cum a fost? Cam cum ne-am închipuit că va fi. Fascinant.




Mai întâi este plăcerea de a sta în barcă şi de a fi legănat pe ape. Apoi faptul că niciodată nu ştii bine ce urmează să vezi şi că ajungi sa fii într-o stare placută de suspans dat jocul continuu de-a v-aţi ascunselea al păsărilor.

Nuferi galbeni in Delta Dunarii
Excursiile pe care le-am făcut în cele 2 zile au fost 3 la număr. Prima ne-a luat cam 12 ore şi a avut ca obiectiv final Pădurea Letea. Drumul l-am parcurs destul de încet încât să vedem bine şi să fotografiem tot ce întâlnim. Un grup de pelicani, lebede, corcodei, nuferi galbeni şi albi care înfloriseră de curând, irişi de baltă, canale cu diverse tipuri de vegetaţie, lacuri agitate cu apa ca safirul. 


Nuferi albi in Delta Dunarii
De la intrarea în satul Letea am plecat cu o maşină de teren către Pădurea Letea unde ne-am bucurat să vedem înflorite cele două specii de orhidee sălbatice, dunele de nisip, liane şi pădurea inundată. Din păcate nu am văzut nici unul din vestiţii cai sălbatici sau sălbăticiţi.


Am mâncat la o casă de localnici cel mai bun borş de peşte pe care puteam să mi-l închipui, ba chiar mult mai bun. Ne-am plimbat pe jos prin sat pentru a fotografia casele frumoase şi apoi am alunecat la fel de încet cu barca înapoi la Mila 23 admirând un apus de soare superb pe ultimul lac pe care l-am întâlnit. Satul Letea este atât de frumos încât am să îi dedic o postare separată :-)
Adăugaţi o legendă



A doua zi am făcut două excursii în direcţii diferite ale Deltei ambele ducându-ne în zone populate de păsări. Ţin minte că am văzut ibişi, multe egrete mari şi mici, un copac plin de cormorani, pelicani, lebede, gâşte sălbatice şi altele cărora nu le ţin minte numele.





Am tras totuşi concluzia că deşi luna mai este foarte frumoasă în deltă, multe păsări s-au retras pentru cuibărit. s-ar putea ca in alte luni (aprilie sau sfarsitul verii cand puii siunt deja mărişori să fie mai accesibile vederii.








Cu noi l-am luat doar pe Tudor în condiţiile în care şi el şi Maria au putut să aleagă între a veni cu noi sau nu. Le-am prezentat un slide show cu poze din Deltă, despre plimbările cu barca şi condiţia clară că se mănâncă numai peşte. 

La faţa locului Tudor a fost încântat de excursii, i s-a părut plictisitor doar să aşteptăm soarele să apună, când puteam să mergem spre pensiune în timpul ăsta. S-a împrietenit cu ghidul nostru, au povestit diverse, ba într-o zi i-a adus şi o undiţă să pescuiască.
Pentru copiii mici (sau cei care nu prea au răbdare) cred că ar fi mai potrivită o zonă unde ai şi acces la mare şi poţi alterna plaja şi bălăceala - cu care nu dai greş niciodată - cu plimbările prin Deltă.

Despre excursia noastra:



Pescarus cu capul negru


DIn drumul spre Letea

1 ibis si 2 cormorani


Egreta mica


Spre Padurea Letea


2 comentarii:

  1. De unde ati plecat spre Letea de a durat 12 ore excursia?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am plecat din Mila 23 in regim de plimbare, cu viteza mica si opriri oricand gaseam ceva interesant de vazut sau fotografiat. Pana la Letea am facut cam 4 ore, plimbarea cu Jeepul, cele doua opriri in padure cu ceva mers pe jos si masa cred ca ne-a luat 3 ore si jumatate, alte 4 ore intoarcerea si am mai asteptat jumatate de ora pe un lac cu nuferi ca sa vedem si sa fotografiem apusul soarelui. Asadar totul intre orele 9 si 21.

      Ștergere