Herghelia Dor Mărunt

Herghelia Dor Marunt
Herghelia se află în satul Dor Mărunt (83km din Bucureşti) pentru care ieşiţi din autostradă ca pentru Lehliu Gară sau în cazul în care o rataţi, cum am făcut noi, puteţi ieşi la Drajna 30 de km mai încolo şi să vă întoarceţi încă atâta, pe drumul vechi de mare.
Din intersecţia principală a satului trebuie sa treceţi calea ferată şi să ţineţi drumul asfaltat. Noi am tot întrebat localnicii şi nu a fost greu să o găsim.





Herghelia ţine de Romsilva, deci este de stat. Către prânz îngrijitorii intră în pauză, totuşi o doamnă s-a oferit să ne conducă. 
Am aflat că ei nu mai au drepturi de reproducere acolo şi că mulţi cai au fost mutaţi la herghelia Jegalia (la 40 km spre Drajna), prin urmare au doar cai tineri, nu foarte mulţi însă ne-am bucurat să îi găsim afară, adunaţi lângă un culuar de hrănire. Asta ne-a plăcut mult!


Caii nu sunt foarte obişnuiţi cu oamenii străini astfel că nu pot fi mângâiaţi. Nici merele noastre nu le-au plăcut, dar s-au bucurat să le întindem cu mână din paiele lor. 







Am mai văzut într-un grajd nişte cai aduşi de la Sâmbăta, cu doar o seară înainte. 






Herghelia, deşi nu foarte populată, a fost pentru noi o destinaţie foarte plăcută, mai ales într-o zi frumoasă de mijloc de aprilie, aşa cum a fost cea aleasă de noi. Toţi corcoduşii erau înfloriţi, mirosea a flori şi iarbă proaspătă. 







Am mai găsit pe acolo copaci cu sute de cuiburi de în ele şi ciori care faceau o gălăgie teribilă.

De acolo am plecat către Herghelia Jegalia. Deşi cei de la Dor Mărunt spuneau că este mult mai mare şi mai populată, pentru noi ambele au fost la fel de plăcute şi frumoase, căci au contat mai mult caii pe care i-am văzut şi oamenii care ne-au întâmpinat.

Vizitarea Hergheliei nu se plăteşte şi nici o atenţia pe care am fi dat-o cu drag pentru amabilitate, nu ne-a fost primită.

Am găsit pe internet despre Herghelia Dor Mărunt aici şi un într-un articol despre vacanţe la ţară.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu